Nasze przedszkole jest placówką realizującą nauczanie dwujęzyczne - nasza kadra, to nauczyciele dwujęzyczni oraz asystenci - native speakers, porozumiewający się tylko w języku angielskim. Stymulujemy rozwój poznawczy i emocjonalny dzieci.
Wiek przedszkolny to bardzo ważny etap edukacji. Jest to najlepszy moment na rozpoczęcie nauki języka obcego. W Hop Kids dbamy o przyjazną atmosferę, dzieci otaczamy serdecznością i wsparciem. Obok nauczycieli polskojęzycznych pracują nauczyciele anglojęzyczni, zawsze uśmiechnięci i gotowi do niesienia pomocy.

Misja
Nauczanie języka obcego w przedszkolach staje się coraz bardziej popularne. Dzieci uczące się języka obcego od wczesnego dzieciństwa szybciej osiągają płynność w mówieniu i mają lepszą wymowę. W naszym programie nauczania przedszkolaki w sposób aktywny i ciekawy zanurzą się w świecie języka angielskiego.
Koncepcja pedagogiczna
Dzieci w wieku przedszkolnym mają empiryczne podejście do świata, poznają go wszystkimi zmysłami; poszerzają swoją wiedzę i umiejętności głównie poprzez działanie, które zawsze jest pewną formą zabawy. Dlatego zajęcia językowe powinny dostarczać dzieciom jak najwięcej okazji do poznawania i przyswajania języka podczas aktywnego badania świata w formie zabawy. Ważne są ćwiczenia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Powinny one zawierać elementy ruchu, dźwięku i obrazu. Pozwólmy zatem dziecku działać na polu plastycznym, konstrukcyjnym, muzycznym i teatralnym. Należy też pamiętać, że dziecko myśli i działa "tu i teraz", dlatego wiedza, którą nauczyciele w przedszkolu chcą przekazać dzieciom, powinna nawiązywać do najbliższych dziecku problemów, odpowiadać na indywidualne zapotrzebowania każdej grupy, a także każdego dziecka.

Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu ma na celu przede wszystkim stworzenie atmosfery zabawy, która sprzyja nauce w przypadku najmłodszych uczniów, motywowanie dzieci oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Nauczanie języka angielskiego ma wspomóc rozwój kompetencji komunikacyjnej dziecka, wdrażać dziecko do pracy w grupie, rozwijać jego wrażliwość oraz zdolności twórcze, a także umacniać wiarę we własne siły i możliwości.
Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu znacząco różni się od lekcji językowych w późniejszych latach edukacji szkolnej. Koncentruje się na nauczaniu tylko dwóch sprawności należących do tzw. kodu werbalnego, opierającego się na słowie. Są nimi słuchanie i mówienie. W zakresie umiejętności słuchania, nadrzędnym celem jest oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego, prezentowanie poprawnej wymowy i intonacji.
Bibliografia
- James Asher, Learning Another Language Through Action, Sky Oaks Publications 1988
- Halina Bednarczyk, Maria Królica, Maria Anna Maciąg, Program edukacji przedszkolnej dla dzieci od 3 do 6 lat, Świat przedszkolaka, Juka, Warszawa 2000
- Zofia Bogdanowicz, Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, WSiP, Warszawa 1990
- Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, nr 2, Warszawa 2000
- Hanna Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych
- Anna Łada-Grodzicka, Program wychowania przedszkolnego XXI wieku, WSiP SA, Warszawa